Dostęp do informacji publicznej
Udostępnianie informacji publicznej
Udostępnianie informacji publicznej następuje w drodze:
- ogłaszania informacji publicznych, w tym dokumentów urzędowych w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Olsztynku pod adresem http://www.bip.olsztynek.pl
- udostępniania na wniosek zainteresowanego,
- wyłożenia lub wywieszenia w miejscach ogólnie dostępnych lub poprzez terminale informacyjne (infomaty),
- wstępu na sesje Rady Miejskiej w Olsztynku oraz posiedzenia komisji Rady Miejskiej w Olsztynku oraz udostępniania materiałów, w tym audiowizualnych i teleinformatycznych, dokumentujących posiedzenia.
Ograniczenia dostępu do informacji publicznej
Ograniczenia dostępu do informacji publicznej mogą wynikać z:
- przepisów o ochronie informacji niejawnych, o ochronie danych osobowych,
- przepisów o ochronie tajemnic ustawowo chronionych (np. skarbowej, bankowej, handlowej, itp.),
- z uwagi na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy (ograniczenie nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, a także gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnuje z przysługującego mu prawa).
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek. Wniosek może być złożony w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną bez konieczności oznaczenia go podpisem elektronicznym.
Termin załatwienia wniosku.
- Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
- W przypadku, gdy informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie, o którym mowa w ust. 1 powiadamia się w tym terminie wnioskodawcę o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni się informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
- Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji w przypadku określonym ustawą o dostępie do informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Opłaty
Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z zastrzeżeniem ust. 2.
- Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek Urząd Miejski w Olsztynku ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, Urząd może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Kierownik Referatu udostępniającego informację publiczną powiadamia wnioskodawcę o wysokości opłaty w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba, że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji lub wycofa wniosek.
- Szczegóły
- Krzysztof Miller
- Odsłony: 1986