Azbest
Korzystamy z dofinansowania Wojewódzkiego
Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Olsztynie
Burmistrz Olsztynka informuje, że realizacja zadania pn.”Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Olsztynek” jest dotowana na podstawie umowy
nr 00140/18/14093/OZ-LZ/D zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie. Kwota dofinansowania wyniosła 8 551,89 zł.
Łączna wartość zadania to 25 799,26 zł. WFOŚiGW w Olsztynie przyznał Gminie Olsztynek dotację w kwocie 8 551,89 zł. Pozostała kwota, została pokryta ze środków własnych właścicieli nieruchomości biorących udział w projekcie oraz z Budżetu Gminy (kwota
3 095,00zł). Zadaniem objęte zostały 13 wniosków.
Siedem ze złożonych, przez właścicieli nieruchomości, wniosków dotyczyło usługi kompleksowej, tj. demontażu, transportu i utylizacji, natomiast sześć dotyczyło usługi nie kompleksowej tj. odbiór, transport i utylizacja. W ramach usługi kompleksowej zdemontowano 36,75 Mg wyrobów azbestowych, w ramach usługi nie kompleksowej odebrano 26,252 Mg odpadów azbestowych.
Zgodnie z Programem usuwania azbestu, dotychczas zinwentaryzowano na terenie gminy Olsztynek 2349 Mg wyrobów zawierających azbest. W latach 2013-2017 w trakcie realizacji zadania, usunięto 240,909 Mg odpadów azbestowych, co stanowiło 10,255% wszystkich wyrobów azbestowych zlokalizowanych w gminie Olsztynek. Stan na początek 2017 roku wynosił 2108,091 Mg wyrobów zawierających azbest. W wyniku akcji usuwania azbestu, przeprowadzonej w bieżącym roku usunięto 63,002 Mg odpadów azbestowych,
co stanowi 2,988 % wszystkich pozostałych wyrobów azbestowych zlokalizowanych na terenie Gminy Olsztynek.
- Szczegóły
- Super User
- Odsłony: 1352